Food.

  1. Rozpoczynamy nowy rozdział. Będziemy uczyć się nazw produktów żywnościowych. Żeby dobrze zapamiętać nowe słowa, bardzo ważne jest słuchanie. Nagrania macie na płycie
    w podręczniku lub na stronie internetowej (www.oup.com/elt/materialy-dla-uczniow). Na tej samej stronie dostępny jest podręcznik w wersji elektronicznej. Poproście rodziców o pomoc.

  2. Otwórzcie podręczniki na str. 50. Na obrazku mamy 8 produktów żywnościowych. Posłuchajcie i powtórzcie je co najmniej 3 razy (nagranie 2.44), a następnie wykonajcie następujące polecenia:

  1. Listen and point. (Posłuchaj i wskaż.) – Słuchając wskazujcie właściwe produkty
    na obrazku.

  2. Listen and repeat. (Posłuchaj i powtórz.) – Słuchajcie i, wskazując, powtarzajcie nowe słowa.

  3. Listen and chant. (Posłuchajcie i nauczcie się wyliczanki.) W wyliczance pojawia się określenie „lunch box” – pojemnik na drugie śniadanie. Przećwiczcie wyliczankę kilka razy.

  1. Otwórzcie zeszyty ćwiczeń na str. 49. Napiszcie po śladzie nazwy produktów i połączcie wyrazy z odpowiednimi obrazkami. (zadanie do sprawdzenia)

  2. Zadanie dla chętnych.
    Zagrajcie w Snap! (dla tych, którzy mają możliwość wydrukowania kart). Do gry zaproście swoich rodziców. (Załącznik)

  1. Wydrukujcie 2 kopie kart. Wytnijcie je i pokolorujcie obrazki. Pomieszajcie wszystkie karty
    (32 karty) i rozdajcie po 16. Karty leżą w stosikach przed graczami, obrazkami do dołu.

  2. Na zmianę wykładajcie przed sobą po jednej karcie. Odkrywając je, mówicie, co widać
    na obrazku. Jeśli karta pasuje do karty drugiego gracza (są to dwa takie same obrazki, dwa takie same słowa lub pasujący do słowa obrazek), gracze krzyczą Snap! Ten, kto pierwszy krzyknie Snap!, zdobywa wszystkie wyłożone karty drugiego gracza i wkłada je na spód swojego stosu kart.

  3. Zwycięża ten gracz, który zdobędzie wszystkie karty, albo ten, który pod koniec wyznaczonego czasu będzie miał ich więcej.

  1. Dla chętnych – zaśpiewaj piosenkę „Munch, Munch” (2.47)

 

Uwaga! Nowe słowa można ćwiczyć korzystając z gier na stronie internetowej, którą wspomniałam wcześniej.

 

The picnic – a story.

  1. Powtórzcie sobie nowe słowa wykorzystując wykonane przez Was karty do gry Snap!

  2. Nauczymy się dwóch nowych zwrotów:

I like… - Lubię…

np. I like orange juice. – Lubię sok pomarańczowy.

I don’t like… - Nie lubię…

np. I don’t like carrots. – Nie lubię marchewek.

  1. Poznamy dziś historyjkę i wykonamy kilka zadań:

  1. Posłuchajcie nagrania 2.48 i spróbujcie odgadnąć, gdzie rozgrywa się akcja historyjki.

  2. Otwórzcie podręczniki na str. 51. Przyjrzyjcie się obrazkom i popatrzcie, co robią bohaterowie. Oprócz Buda i Holly spotykamy tu ich nauczycielkę – Miss Bell oraz ich kolegę z klasy o imieniu Pip.

  3. Look and listen. - Słuchajcie i obserwujcie, co dzieje się na obrazkach. Okazało się, że Bud zjadł wszystko, zanim dotarli na miejsce pikniku i potem nie miał nic do jedzenia.

  4. Posłuchajcie jeszcze raz. Wskazujcie właściwy obrazek.

  5. Posłuchajcie jeszcze raz. Tym razem starajcie się palcem śledzić tekst w dymkach.

  6. Przy ostatnim słuchaniu powtarzajcie usłyszane kwestie.

Słownictwo z historyjki:

Let’s have a picnic. – Zróbmy sobie piknik.

I’m hungry. – Jestem głodny.

Let’s have lunch. – Zjedzmy lunch.

Here you are. – Proszę (kiedy coś podajemy).

  1. Otwórzcie zeszyt ćwiczeń na str. 50. Ilustracje pochodzą z opowiadania, ale nie są ułożone
    w odpowiedniej kolejności. Ponumerujcie obrazki i pokolorujcie ten, który się Wam najbardziej podoba. (zadanie do sprawdzenia)

 

Na wskazane zadania czekam do 24.04. Bardzo proszę o terminowe przysyłanie zadań.