1. Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe z wykorzystaniem przyborów.

Przygotuj 0,5l butelkę plastikową do ćwiczeń.

  1. Stojąc w rozkroku ramiona z butelką w górze wykonaj 10 skłonów w przód,
    a następnie 10 skłonów do nogi prawej i 10 skłonów do nogi lewej.
  2. Marsz na palcach z mocno wyciągniętymi rękami trzymającymi butelkę wdech; opuszczenie butelki – wydech.
  3. Leżenie tyłem z butelką trzymaną oburącz na brzuchu - przeniesienie butelki za głowę z jednoczesnym głębokim wdechem, a w momencie opuszczania butelki długi wydech (2 serie po 10 razy).
  4. Leżenie tyłem butelka trzymana oburącz za głową wykonanie 10 skłonów do przodu.
  5. Leżenie przodem ramiona wyciągnięte w przód trzymają butelkę - uniesienie ramion lekko w górę(należy policzyć do 10) i powrót do pozycji wyjściowej (3 razy).
  6. Ćwiczenia oddechowe.

Temat: Zabawy i z akcentem na siłę nóg.

  1. Marsz ze wspięciem na palcach.
  2. Marsz na piętach.
  3. Uderzanie piet o pośladki.
  4. Unoszenie kolan w górę na przemian.
  5. Trucht w miejscu.
  6. Podskoki w górę (10 razy).
  7. Marsz na czworakach.
  8. Marsz w przysiadzie.
  9. Wieloskoki.
  10. Luźne przeskoki z nogi na nogę.
  11. Krążenie stawów skokowych.
  12. W leżeniu na plecach rozluźniamy nogi.

Temat: Zabawy i ćwiczenia z przyborami.

Ćwiczenia z piłkami.

  1. Marsz na palcach z unoszeniem piłki w górę – wdech powietrza nosem, a następnie przeniesienie piłki do tyłu – wydech ustami.
  2. W leżeniu tyłem z piłką z piłką między stopami, wzniesienie prostych nóg do leżenia przewrotnego, chwyt piłki dłońmi, powolny opad nóg, a następnie poprzez skłon
    w przód powrót do pozycji wyjściowej (x3).
  3. W siadzie skrzyżnym z piłką w rękach, skręt tułowia w przeciwnym kierunku – zebranie piłki (5x).
  4. W leżeniu przodem z piłką w rękach – uniesienie prostych ramion i nóg z napięciem pośladków (20x).
  5. W klęku podpartym z piłką pod lewą ręką, wyciągnięcie lewej ręki w przód i prawej nogi w tył, powrót do pozycji wyjściowej, przełożenie piłki pod prawą rękę i zmiana stron.
  6. Ćwiczenia oddechowe: w leżeniu tyłem, nogi lekko rozwarte, ręce wzdłuż tułowia, dłonie zwrócone ku górze – spokojne i rytmiczne oddychanie.