1. poniedziałek 30 marca

Temat:  Magiczne drzewo. Olbrzym. Opracowanie wstępne.

 

Zapisz w zeszycie notatkę:

„Magiczne drzewo” – to cykl filmów fantasy dla młodszych widzów, produkowany w latach 2003–2006. Reżyserem i scenarzystą serialu był Andrzej Maleszka. Każdy z siedmiu odcinków opowiadał o jakimś przedmiocie wykonanym z magicznego drzewa. Przedmioty te są obdarzone zdumiewającymi własnościami: sanki zachowują się jak pies, drewniane buty spełniają życzenia, berło daje władzę nad ludźmi.

W r. 2009 premierę miał pierwszy tom cyklu książek Magiczne drzewo. Autorem serii, podobnie jak serialu i filmu, jest Andrzej Maleszka.  Cykl liczy 12 książek:

  • Magiczne drzewo. Czerwone krzesło
  • Magiczne drzewo. Tajemnica mostu
  • Magiczne drzewo. Olbrzym
  • Magiczne drzewo. Pojedynek
  • Magiczne drzewo. Gra
  • Magiczne drzewo. Cień Smoka
  • Magiczne drzewo. Świat Ogromnych
  • Magiczne drzewo. Inwazja
  • Magiczne drzewo. Berło
  • Magiczne drzewo. Czas Robotów
  • Magiczne drzewo. Pióro T-Rexa
  • Bohaterowie magicznego drzewa. Porwanie

Praca domowa: Obejrzyj dowolny odcinek filmu z serii „Magiczne drzewo”.

  1. wtorek 31 marca

Temat: „Czuję, że będą kłopoty”. Niezwykłe przygody bohaterów książki Magiczne drzewo. Olbrzym.

Zapisz zeszycie notatkę i ją uzupełnij. Nie wysyłaj.

Elementy świata przedstawionego w utworze:

  1. czas wydarzeń - początek XXI wieku.
  2. miejsca wydarzeń - ……………………………
  3. bohaterowie - …………………………………
  4. wydarzenia - ramowy plan wydarzeń.

Ramowy plan wydarzeń:

  1. Przygotowania do pierwszego dnia w szkole.
  2. Wydarzenia szkolne początkiem przygody.
  3. Nocna ucieczka dzieci.
  4. Niespodziewane lądowanie na wyspie.
  5. Dryfowanie na oceanie po tsunami.
  6. przeniesienie statkiem na pustynię.
  7. Dotarcie do Dubaju.
  8. Lądowanie w Putao.
  9. Podróż rzeką.
  10. Teleportacja do Tokio.
  11. Przyjazd do Szanghaju.
  12. Powrót do miasta rodzinnego.

 

  1. czwartek 02 kwietnia

Temat: Kuki, nie złość się! Porozmawiajmy o emocjach.

Zastanów się:

  1. Kto w powieści miał problem z panowaniem nad złością?
  2. W jakich sytuacjach siła Kukiego była niebezpieczna?
  3. Kto pomógł Kukiemu w poskramianiu złości?
  4. Jak można sobie radzić ze złością?

Zadanie domowe: (w zeszycie – do wysłania))

Wyobraź sobie, że dostałeś zlecenie na stworzenie przepisu na lekarstwo dla

złośnika. Uruchom wyobraźnię i przepis na lekarstwo stwórz według wzoru:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

tytuł (np. Syrop relaksujący)

Składniki: (pamiętaj o proporcjach)

_ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

_ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Przygotowanie:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Zastosowanie i dawkowanie:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Skutki uboczne: (ewentualnie)

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

  1. piątek 03 kwietnia

Temat: Zwierzę też człowiek!

 

  • Charakteryzujemy psa Budynia.

Odpowiedz na pytanie: Na czym polegała niezwykłość Budynia? Sformułuj 5-6 argumentów, np. Budyń był niezwykły ponieważ:

  1. potrafił mówić i myśleć jak człowiek;
  2. ……………………..
  3. ………………………
  4. ………………………
  5. ………………………
  6. ………………………
  7. ……………………….

 

  • Praca domowa: Wyjaśnij w zeszycie, jak rozumiesz przysłowia. Nie wysyłaj.

Nie szata zdobi człowieka. Nie sądź książki po okładce.