Subject: Offers and requests- dialogues.
Podręcznik:ćw.1/86; przeczytaj I uzupełnij dialog odpowiednimi wyrażeniami poniżej:
- It'll be fun;
- supermatket;
- Are you doing;
- musicians;
- things;
- thanks;
- is it.
Ćw.2/86; przeczytaj I przetłumacz na język polski wyrażenia z Key Phrases. Kto wypowiada te kwestie: Amelia czy Dan? Skorzystaj z ćw.1 (dialog).
Subject: Songs reviews – reading comprehension.
Podręcznik: ćw.1,2/87; przeczytaj recenzje piosenek. Odpowiedz na dwa pytania. Uzupełnij Key Phrases na podstawie recenzji.
Subject: Pronouns – grammar.
Zapisz w zeszycie:
Przymiotników dzierżawczych (possessive adjectives) używamy do opisania przynależności.
Zaimki osobowe (subject pronouns) służą do zastępowania nazw osób i przedmiotów.
Zaimki w formie dopełnienia (object pronouns) również określają przynależność.
Subject Pronouns (kto?co?) |
Possessive Adjectives (czyj?czyja?czyje?) |
Object Pronouns (kogo?czego?) |
I |
My |
Me |
He |
His |
Him |
She |
Her |
Her |
It |
Its |
It |
We |
Our |
Us |
You |
Your |
You |
They |
Their |
Them |
Podręcznik strona 87.
Ćw.3; w tekstach znajdź wyrazy na niebiesko i zapisz do czego się odnoszą.
Ćw.4; przepisz zdania do zeszytu, wyrazy na niebiesko zastąp pięcioma zaimkami z ramki.
Zeszyt ćw.3/30-ćw. do sprawdzenia
1.Zakreśl poprawne formy -ćw. do sprawdzenia
John is very friendly. I like him / her.
1 I like the lyrics of this song. They / It are interesting.
2 Mr Peterson is their / our science teacher. He teaches us on Tuesdays and Fridays.
3 This pizza is terrible. I don’t like him / it.
4 That’s my mobile phone. Give it to me / you!
5 It’s my mum’s birthday tomorrow. I’m going to buy a present for them / her.