15 kwietnia 2020 r.

  1. Usiądź wygodnie z wyprostowanym kręgosłupem lub połóż się na ziemi. Zamknij oczy i weź kilka razy głęboki wdech… i wydech. Odpręż swoje ciało.

  2. Koncentracja na punkcie - narysuj na kartce czarny punkt i wpatruj się w niego ok. 2 min bez mrugnięcia. Możesz mówić do siebie w myślach-myślę o tym jednym punkcie.

  3. Praca z segregatorem – s.57 – 59 . Ćwiczenia choć trudne się wydają, Mój intelekt pobudzają.

  4. Zapamiętywanie techniką Rzymskiego Pokoju

W segregatorze na s. 60 zapisane są wyrazy. Zaczynamy od tego, że macie wybrać w swoim pokoju 15 charakterystycznych elementów. Należy przestrzegać zasady „ruchu wskazówek zegara”, czyli wchodzę do pokoju i mam włącznik światła (to mój pierwszy element) i teraz zgodnie z ruchem wskazówek zegara, zaczynam wskazywać kolejne charakterystyczne punkty – np. szafka, okno, biurko, pólka itd. Następnie po kolei rozkładamy na nich zapamiętane elementy.

  1. Kości – ok.5 minut liczenia w pamięci.

  2. Trening czytania na książce.

Weź dowolną książkę i wskaźnik. Pamiętaj o położeniu książki pod kątem. Możesz cichutko włączyć muzykę barokową. Przeprowadź gimnastykę oka – zamknij oczy i zakreślaj oczami figury – kilka kręgów w jedną i w drugą stronę, kilka kwadratów. Ustaw minutnik.

• Kartkowanie - czyli przeskoki ze strony na stronę (tzw. skoki tygrysa) - 2 min normalnie, 1 min tekst odwrócony do góry nogami, 2 min normalnie.

  • 2 fiksacje na wers – stukanie wskaźnikiem dwukrotnie pod każdym wersem.

Oczy i wskaźnik zatrzymują się 2 razy pod każdym wersem. Zauważaj grupy 2 – 3 wyrazów – 2 min normalnie, 1 min do góry nogami, 3 min normalnie

• Ciągnięcie wskaźnika - podkreślaj wskaźnikiem każdy wers, dostrzegaj ostro wszystkie wyrazy - 2 min normalnie, 2 min tekst odwrócony do góry nogami, 3 min normalnie.

  1. Czytanie tekstu z segregatora – s. 61 – 62. Przy czytaniu tekstu pamiętaj o wskaźniku i poproś rodziców o włączenie stopera i wpisz czas czytania.

  2. W wolnej chwili wykonaj trening domowy – s.63 – 66.

Możecie też wykonywać wszystkie pominięte ćwiczenia z segregatora. Nie zapomnij o codziennym wykonywaniu ćwiczeń ze wskaźnikiem i z kośćmi (ok. 15 min).

Ewa Sapieszko