Drodzy naukowcy!

Kontynuujemy zdalną pracę z projektu „Efektywna nauka”.

  1. Rozruch - nauka prawidłowego chodzenia – 2 min

Oprzyj się plecami o ścianę. Ściągnij łopatki do tyłu – klatka piersiowa otwarta, szeroka. Kręgosłup prosto, głowa lekko uniesiona. Postawa, która wymusza oparcie się o ścianę, to prawidłowa postawa do chodzenia. Zacznij chodzić, zachowując taką wyprostowaną i otwartą sylwetkę.

  1. Co najlepszego przydarzyło mi się w tym tygodniu? Spróbuj dokończyć zdanie. –Najmilsza rzecz, która przydarzyła mi się w tym tygodniu, to …
  2. Relaks. Uspokajający oddech.

Czy wiesz, że kiedy jesteś wzburzony jak ocean, to Twój oddech może go wyciszyć i uspokoić? Wystarczy, że zaczniesz tak oddychać, żeby wdech był dłuższy niż wydech Zamknij oczy. Weź głęboki wdech i wydech…Zrób to kilka razy.

  1. Koncentracja na punkcie – 3 min
  2. Podręcznik – skorzystaj z niego. Możesz wykonać ćwiczenia na 79 – 82. Proponuję także poćwiczyć Techniki Pamięciowe – Zakładki Osobiste i Rzymski Pokój – segregator s. 83.
  3. Kości - poćwicz od 6 do 10 kości ( jeśli jeszcze masz problemy z taka ilością kości, zacznij od mniejszej ilości). Zadaniem jest uświadamiać sobie widziane sumy – 5 min
  4. Gimnastyka oka – przeskoki z punktu na punkt.

8.Trening czytania . Weź dowolną książkę i wskaźnik.  Pamiętaj o położeniu książki pod kątem.  Możesz cichutko włączyć muzykę klasyczną. Ustaw minutnik.

  • Kartkowanie – czyli przeskoki ze strony na stronę:
  • 2 min. normalnie,
  • 1 min tekst odwrócony do góry nogami,
  • 1 min normalnie.
  • Stukanie wskaźnikiem dwukrotnie pod każdym wersem na jednej stronie:
  • 2 min normalnie,
  • 1 min tekst odwrócony do góry nogami,
  • 3 min normalnie.

 Ciągnięcie wskaźnika -czyli ciąganie wskaźnika pod każdym wersem:

  • 2 min normalnie,
  • 1 min tekst odwrócony do góry nogami,
  • 1min normalnie.
  1. Mierzenie tempa czytania – s. 84. Czytaj tekst ze wskaźnikiem. Poproś rodziców o zmierzenie czasu czytania. Zapisz go pod tekstem.
  2. Trening domowy . W wolnych chwilach poćwicz swój mózg – segregator s. 87 – 90.

 Nie zapomnij o codziennym wykonywaniu ćwiczeń ze wskaźnikiem i kośćmi.

Możesz wysłać mi swoje zdjęcie podczas  pracy lub wykonane ćwiczenia. Czekam!

 

                                                                                                    Ewa Sapieszko