Dzisiaj postaramy się kierować nasza uwagę

 na rozumienie wyrazów w grupie i z czasem na rozumienie całych

grup wyrazów (jednostka informacyjna). Na jedno zatrzymanie oka na wersie rozumiem coraz więcej wyrazów –czyli poszerza się moja jednostka informacyjna.

 

Kartkowanie-Kilka przeskoków ze strony na stronę-Dostrzegaj grupy wyrazów, które wskazuje wskaźnik. Możesz zacząć rozpoznawać pojedyncze wyrazy, ale

nie to jest tutaj celem. Rób to coraz szybciej .

1 min tekst odwrócony do góry nogami 1 min normalnie

Zauważaj grupy wyrazów na każdą fiksację. W niektórych grupach

możesz rozpoznawać 2/3 wyrazy, chociaż początkowo nie będą się one łączyć większe jednostki znaczeniowe.

 

wariant 2

2 min normalnie .Ciągnięcie wskaźnika.

Podkreślaj wskaźnikiem każdy wers,

dostrzegaj ostro wszystkie wyrazy .

 

Odwróć książkę do góry nogami.

Podkreślaj wskaźnikiem każdy wers, dostrzegaj ostro wszystkie wyrazy’

 

Dostrzegaj wszystkie wyrazy w wersie. Możesz zacząć rozpoznawać

znaczenia wyrazów .

oko/wskaźnik

2 min normalnie

1 min tekst odwrócony do góry nogami

4 min normalnie.

 

Pamiętaj o muzyce w trakcie ćwiczeń oraz o tym, aby książki były ustawione pod kątem.

 Trening potrwa 8 minut. Czytamy!

Czas na relaks.

Rozluźniamy szczególnie mięśnie twarzy, barki. Wskaźnik trzymamy w dłoni lekko.

Teraz twój inteligentny mózg się uczy. Nawet jeżeli ci się wydaje, że nic się nie dzieje, to wiedz, że mózg nigdy nie pozostaje obojętny na środowisko. Czy chcesz, czy nie, twój mózg teraz jest zmobilizowany w 100%. Tworzy obrazy.

 

Kartkowanie

Możesz zacząć rozpoznawać w bardzo szybkim tempie pojedyncze wyrazy (z czasem grupy wyrazów) –

jednak nie to jest celem

Zwróć uwagę, aby ćwiczenie było wykonywane dokładnie,

tzn. aby rzeczywiście obszar był widziany „ostro”. Bardzo szybkie tempo!

 

 FIKSACJE NA WERS

-stukanie wskaźnikiem dwukrotnie pod każdym wersem.

Fiksacja to zatrzymanie oczu na informacji. W tym ćwiczeniu wzrok zatrzymuje się dwukrotnie na każdym wersie. Twoje oczy  i wskaźnik zatrzymują się 2razy pod każdym wersem. Widzisz ostro niezamazaną grupę wyrazów, którą właśnie wskazuje wskaźnik. Porusza się jak żabka. Coraz szybciej i szybciej. Ćwiczenie to robimy na normalnym układzie tekstu, potem odwrócenie książki do góry nogami. Ćwiczenie robimy w tempie postrzegania’

 

 Bawimy się tempem.

Podczas tego ćwiczenia kierujemy uwagę na to, żeby wyraźnie przy każdej fiksacji widzieć grupy wyrazów Czy na każde zatrzymanie udaje się wam rozpoznawać jakieś pojedyncze wyrazy? Z czasem zaczniecie

rozpoznawać wyrazy w grupie, ale początkowo one jeszcze nie będą się łączyć w większe grupy znaczeniowe.

Obrazowo tłumacząc

–początkowo widzisz grupę wyrazów, np. czarna droga asfaltowa. Wiesz, że w tej grupie wyrazów było coś czarnego, była jakaś droga i coś o asfalcie –

ale te rozpoznane wyrazy nie łączą się jeszcze w jeden obraz. Porównując to do kości –podczas odsłonięcia kości zauważasz, że były kości np. 6, 4, i 3, ale w twoim umyśle jeszcze nie łączy się to w sumę 13. Ale z czasem zaczniesz

obserwować, że rozumiane wyrazy łączą się w większe grupy znaczeń

–wyrazy np. czarna droga asfaltowa przywołują w głowie obraz „czarnej, asfaltowej drogi”, tak jak po pewnym czasie treningu z kośćmi będziesz od razu (bez liczenia) wiedzieć, że 6, 4, i 3 daje w sumie 13.

Kiedy przechodzimy do następnej fiksacji, już nie pamiętamy tego, co widzieliśmy wcześniej!

 

UWAGA: podczas tego treningu zrób 2 minuty treningu z kośćmi 2 i 3 wariant.

 

Poza tym polecam wam:

 

Proszę obejrzeć na kanale YOUTUBE

~ Masz DUUUŻO LEPSZĄ PAMIĘĆ, niż sądzisz ~ Zrób ten EKSPERYMENT!