Od 4.05 – 8.05.2020 r

  1. Temat: Skok w dal sposobem naturalnym.

>Ćwiczenia kształtujące:

- trucht z krążeniem ramion w przód;

- trucht z krążeniem ramion w tył;

- cwał bokiem z krzyżowaniem rąk przed sobą;

- skoki na prawej nodze;

- skoki na lewej nodze;

- bieg z wysokim unoszeniem kolan;

- bieg z uderzaniem piętami o pośladki;

- wieloskoki jednonóż z odbicia obunóż;

- w miejscu krążenie bioder w prawą i lewą stronę;

- w miejscu krążenie tułowia w prawą i lewą stronę;

- skłony w przód z pogłębianiem;

- wymach nogi prawej w przód;

- wymach nogi lewej w przód;

- luźne podskoki w miejscu z wymachiwaniem nogami na boki;

- 10 pajacyków;

- wykonywanie krążeń w stawach skokowych i kolanowych.

>Część główna:

Fazy skoku w dal:

Rozbieg – długość rozbiegu 10 – 15 kroków biegowych. Należy go wykonać jak najszybciej, aby osiągnąć największą prędkość przed odbiciem.

Odbicie – z całej stopy noga odbijająca wyprostowana w stawach: skokowym, kolanowym i biodrowym; tułów wyprostowany; wzrok skierowany przed siebie.

Lot – pozycja kuczna w czasie lotu.

Lądowanie – do przysiadu, z przeniesieniem ramion w przód.

Skok w dal wykonujemy z 1-metrowej strefy, której końcem jest belka. Pomiaru dokonujemy od najbliższego śladu w piaskownicy do najbliższego śladu zostawionego przez skaczącego w strefie odbicia.

Ćwiczenia przygotowujące do skoku w dal:

- skok w dal z wykroku, z lądowaniem na nogę wymachową;

- skok w dal z dwukroku;

- odbicie z wymachem drugiej nogi, lądowanie do przysiadu (rozbieg 5-7 m);

-odbicie z równoczesnym wymachem drugiej nogi ugiętej w kolanie i lądowanie na nodze wymachowej z przebiegnięciem w przód;

-skok w dal ze skróconego rozbiegu;

-skok w dal z pełnego rozbiegu.

>Ćwiczenia kończące zajęcia

-Marsz ze wspięciem na palce ramiona w górze wdech, skłon tułowia w przód – wydech.

 

  1. Temat: Marszobieg w terenie.

>Ćwiczenia kształtujące:

- w truchcie krążenia ramion w przód;

- w truchcie krążenia ramion w tył;

- bieg tyłem z patrzeniem przez jedno ramię;

- cwał bokiem;

- bieg z wysokim unoszeniem kolan;

- bieg z uderzaniem piętami o pośladki;

- skoki na prawej nodze;

- skoki na lewej nodze;

- trucht z luźnym wymachem nóg na boki;

- w miejscu krążenie bioder w prawą i lewą stronę;

- w miejscu krążenie tułowia w prawą i lewą stronę;

- skłony tułowia w przód z pogłębianiem;

- skłony tułowia w tył z próba dotknięcia dłonią przeciwległej stopy;

- podskoki w miejscu, a następnie wyskok z próbą dotknięcia kolanami klatki piersiowej (3x).

>Część główna:

Marszobieg może odbywać się na podwórku, w parku.

Marszobieg trwa ok. 8 min. (rodzic pomaga mierzyć czas dziecka).

Uczeń wykonuje:

- minutę marszu;

- minutę truchtu;

- sprint (ok. 50 m);

- 2 minuty marszu;

- 2 minuty truchtu;

- sprint (ok. 60 m).

>Ćwiczenia kończące zajęcia:

- luźny marsz w miejscu.

 

  1. Temat: Jak aktywnie spędzić czas.

 

11 pomysłów na aktywne spędzanie czasu razem z dzieckiem ( przeczytaj ).

 

  1. Wybierzmy się na wspólny spacer po mieście lub swojej najbliższej okolicy, podczas którego porozmawiajmy, pokażmy dziecku okolicę, rośliny, zwierzęta itp.
  2. Bardzo zdrowe są wycieczki do lasu, gdzie dziecko może wdychać świeże, nasycone licznymi olejkami eterycznymi powietrze, które oczyści i odkazi jego drogi oddechowe. Podczas wycieczki możemy pobawić się w traperów podążających śladem zwierzęcych tropów i odgadujących jakie zwierzę je zostawiło. Możemy obserwować dzikie zwierzęta, np. ptaki czy wiewiórki. Możemy także zbierać ciekawe kawałki roślin, gałązek, szyszek z których wykonamy ciekawe prace plastyczne.
  3. Razem z dzieckiem możemy wybrać się na wspólne rowerowe wycieczki, możemy jeździć na rolkach, wrotkach, deskorolce, hulajnodze.
  4. Na świeżym powietrzu możemy bawić się w zabawy, na które nie mamy miejsca w domu, np. berka.
  5. Wiele z zabaw, w które kiedyś bawili się jeszcze dzisiejsi rodzice, wciąż podoba się dzieciom. Tego typu rozrywki to między innymi zabawa w podchody albo kalambury

 W przypadku drugiej należy pamiętać, by przygotować hasła odpowiednie do wieku dziecka. Można wymyślić je i zapisać samodzielnie lub posłużyć się gotową grą w kalambury.

  1. Taniec to doskonały sposób nie tylko na aktywność fizyczną, lecz także na rozładowanie nadmiaru energii, poprawę humoru, a nawet wyrażenie siebie. Dlatego taka aktywność jest często uwielbiana przez dzieci. Czemu nie wykorzystać tego podczas dłużącego się dnia? Możliwości jest wiele. Możecie po prostu włączyć muzykę i bawić się do lubianych przez dziecko przebojów lub nieco urozmaicić zabawę. 
  2. Obawiasz się, że mieszkanie może nie przetrwać starcia z latającymi piłeczkami? Zawsze możesz wybrać gry toczące się na podłodze, takie jakkręgle czy minigolf. Taka zabawa również doskonale poprawia koordynację dziecka, a przy tym przynosi mnóstwo radości. Możecie też zorganizować rodzinny turniej.
  3. Dobrym sposobem jest też gra w popularną ciuciubabkę; zawiązujemy oczy jednej osobie, która ma złapać wszystkich pozostałych uczestników;
  4. Zabawa w chowanego nawet w domu może nam również umilić czas spędzony w domu, a przy tym możemy bawić się całą rodziną;
  5. Większość dzieci uwielbia również zabawę ciepło – zimno, to również może być ciekawe zajęcie.
  6. Aktywnie możemy spędzać czas grając wspólnie z rodzicami w gry planszowe np. w szachy, w warcaby i inne oraz układając wspólnie puzzle.