Temat:  Czy naprawdę ,,wszędzie jest tak samo"? Czytamy opowiadanie Marka Hłaski.
ZADANIE 1. Zapisz w zeszycie najważniejszych bohaterów tekstu [narrator, sąsiad z pierwszego piętra, rudy chłopiec] i przyporządkuj ich do wybranej przestrzeni i wyjaśnij, dlaczego tak uzasadniłeś/
- aś.
ZADANIE 2. Zacytuj wypowiedzi bohaterów, potwierdzające różnice w postrzeganiu przez nich otaczającego świata. Wyjaśnij ich znaczenie.
Wypowiedź narratora 
                                                                                                                                                                                                               Wypowiedź chłopca                                                                                   
Wypowiedź narratora wskazuje:                                                                                                                                                          Słowa chłopca sugerują:
Temat: Najgorsza jest samotność wśród bliskich... ,,Samotni.pl:" Barbary Kosmowskiej.
.ZADANIE 1. Zapisz informacje dotyczące sytuacji życiowej Pauli w formie słoneczka.
Jak radzi sobie w szkole?
- Język polski
– Matematyka
– Inne przedmioty
Sytuacja życiowa Pauli
Jak zachowuje się w szkole?
Kim są jej rodzice?
Czym się zajmują?
Jak zachowuje się wobec innych uczniów?
Jak spędza wieczory
ZADANIE 2. Wciel się w rolę Pauli i napisz krótki list do matki, w którym wyrazisz emocje, ale i potrzebę nawiązania bliższej relacji.
 
Temat: Z czego wynika i czego dotyczy krzyk na obrazie Edvarda Muncha?
ZADANIE 1. Zgromadź informacje na temat obrazu Edvarda Muncha Krzyk.
ELEMENTY OBRAZU Które elementy obrazu oddają rzeczywistość, a które ją deformują?
NASTRÓJ OBRAZU Jaki jest nastrój obrazu? Co go wywołuje?
GŁÓWNA POSTAĆ Jak przedstawiono mimikę twarzy, układ dłoni, usta bohatera obrazu? 
SYMBOLIKA OBRAZU Jakie znaczenie ma usytuowanie postaci względem siebie? Co symbolizuje most, którego początku ani końca nie widzimy?
NASTRÓJ OBRAZU Jaki jest nastrój obrazu? Co go wywołuje?
ZADANIE 2. Zapoznaj się z informacjami nt. Edvarda Muncha, ,,Krzyku" i czym jest ekspresjonizm - str. 219 podręcznik
 
Temat: Przypomnienie podstawowych wiadomości nt. składni zdania pojedynczego i złożonego - 2 godz.
ZADANIE 1. Obejrzyj na YouTube filmiki nt składni zd . pojedynczego i złożonego.
ZADANIE 2. Dokonaj rozbioru zd. pojedynczego: Ciągły hałas na korytarzu szkolnym przeszkadzał po południu prowadzącym zebranie z rodzicami.
ZADANIE 3. Zrób wykres zdania złożonego: Mama dała mi pieniądze, żebym, kupiła masło i olej, ale tylko krajowych produktów, które można kupić w pobliskim sklepie, znajdującym się na osiedlu.