Zdobywanie sprawności harcerskiej - "Bibliotekarz"

  19 stycznia druhna Katarzyna Krzywicka rozpoczęła zdobywanie sprawności harcerskiej - ,,Bibliotekarz". W tym dniu zapoznała się z układem książek w bibliotece szkolnej i zasadami obsługi czytelników- rejestracja wypożyczeń i zwrotów książek.
  20 stycznia poznała rodzaje katalogów i zasady korzystania z nich.

Czytaj więcej: Zdobywanie sprawności harcerskiej - "Bibliotekarz"

W bibliotece szkolnej na przerwach

  W naszej bibliotece szkolnej uczniowie miło spędzają czas na przerwach. Każdy znajdzie tu coś ciekawego. Uczennice gimnazjum pod opieką Pań bibliotekarek grają z uczniami młodszych klas szkoły podstawowej w gry planszowe, malują ilustracje do książek, czytają dzieciom książki.
Miło układa się współpraca ze szkolnym wolontariatem.

Biblioteka zaprasza

Biblioteka szkolna
serdecznie zaprasza na miłe spędzanie przerw.
Dostępnych jest dużo gier planszowych,
kolorowych albumów i zestawów do rysowania.

Spotkanie z autorem

  Uczniowie klas szóstych naszej szkoły uczestniczyli w warsztatach detektywistycznych z Dariuszem Rekoszem – autorem powieści przygodowych dla dzieci i młodzieży. Szyfrowali i rozszyfrowywali teksty, rozwiązywali zagadki, brali udział w konkursach. Przez dwa dni - 29 i 30 marca - w bibliotekach Zespołu Szkół Samorządowych i Zespołu Szkół Samorządowych nr 2 w Augustowie odbyło się sześć spotkań z Dariuszem Rekoszem dla uczniów z ośmiu szkół podstawowych z Augustowa, Lipska, Nowinki i Jabłońskich.
  Spotkania zostały zorganizowane przez augustowski oddział Towarzystwa Nauczycieli Bibliotekarzy Szkół Polskich w ramach projektu „A właśnie, że czytam!" sfinansowanego przez Fundację PZU.

Projekt „Link do przyszłości. Zaprogramuj swoją karierę"

  W dniu 22 listopada 8 uczniów z naszego zespołu szkół wzięło udział w warsztatach z kodowania. Przygotowało je dla nich Towarzystwo Nauczycieli Bibliotekarzy Szkół Polskich Oddział w Augustowie.
Uczestnicy warsztatów mieli okazję odkryć czym jest programowanie.
  Zadaniem uczniów było przygotowanie robota o nazwie Finch do udziału w wyścigu w labiryncie ułożonym z pudełek. Trzeba było go zaprogramować, czyli napisać kod, pod którym kryją się polecenia jakie robot powinien wykonać i jak najszybciej dotrzeć do mety.
  Udział w warsztatach programowania pokazał uczniom, jak działają otaczające nas technologie, wskazał jak bardziej świadomie z nich korzystać, tworzyć i rozwijać. Umiejętność programowania jest dziś szczególnie ważna.

Statystyki

Odsłon artykułów:
2150156

Ogląda nas

Odwiedza nas 44 gości oraz 0 użytkowników.

Strona główna