Party clothes – opisywanie noszonych ubrań.

Ostatnio poznaliśmy nazwy różnych ubrań, mam nadzieję, że wszyscy bardzo dobrze pamiętają słowa i wiedzą, że spodnie to… ? No właśnie, jak ? :)

Na początek proponuję zrobić zadanie 1/59 (plik 1) Proszę bardzo dobrze się przyjrzeć, na obrazku są trzy osoby. Każda z nich ma swoje ubranie i mówi dokładnie co ma. Waszym zadaniem jest napisać co każda z tych osób mówi.

Pierwsze zdanie jest już napisane: I’ve got a pink skirt. (Mam różową spódniczkę)

Zauważyliście, że używamy słów „I have got = I’ve got”. Wcześniej używaliśmy ich by mówić o tym jakie zabawki mamy teraz będziemy mówić jakie mamy ubrania.  

Zdanie drugie i trzecie czyli co maja chłopcy zapiszcie do zeszytu. Na koniec zadanie z zeszytu ćwiczeń (plik2) proszę połączyć i napisać zdania, piszemy oczywiście w zeszycie, przypominam że piszemy… długopisem :) A jakie jest Wasze ulubione ubranie ? Proszę je narysować i napisać zdanie rozpoczynające się od: I have got…

 Te zdania chciałbym sprawdzić dlatego gdy już napiszecie to proszę przesłać mi zdjęcie na maila.

 

A new dress – ćwiczenia w słuchaniu i rozumieniu opowiadania.  

Praca z historyjka obrazkową (plik 3), poznamy dalsze przygody Holly i Petal. Jakie przygody czekają ich tym razem ? Proszę posłuchać nagrania (sciezka 10) i odpowiedzieć na pytania: Gdzie są wszyscy ? Co się stało z sukienką Holly ? Kto i jak pomógł Holly ?

Gdy już odpowiecie sobie na te pytania to słuchamy nagrania jeszcze raz i czytamy jednocześnie tekst, uwaga to bardzo trudne zadanie :)

I to na razie wszystko.