Sprawozdanie z pracy biblioteki za I półrocze r. szk. 2018/19
- Szczegóły
- Kategoria: Biblioteka i czytelnia
- Opublikowano: 16 styczeń 2019
- Super User
- Odsłony: 171
W I półroczu biblioteka szkolna zorganizowała i przeprowadziła szereg działań.
Na korytarzu szkolnym wykonano gazetkę informującą o korzyściach płynących z czytania książek oraz planowanych działaniach.
- Na przerwach uczniowie ze SK Caritas czytali swym młodszym kolegom książki.
- Przeprowadzono lekcje biblioteczne. W klasie II a i II b uczniowie zapoznali się z twórczością R. Witka. Poznali wybrane wiersze autora oraz treść książki: ,,Walizka pana Hanumana”. Do poznanych utworów wykonali prace plastyczne. Złożone w album rysunki wręczyli autorowi na spotkaniu autorskim w dn. 19 X 2018 r.
- Uczniowie klas I - III wzięli udział w konkursie edukacyjnym ,,Szkolne Przygody Gangu Słodziaków”. Realizując konkursowe zadania dzieci przeczytały książkę ,,Gang Słodziaków”, zbierały naklejki za systematyczne czytanie książek w domu, wysłały na konkurs swoje prace plastyczne i komiksy.
- Uczniowie klas VII - VIII szk. podst. i III gimn. wzięli udział w konkursie ,,Barwy niepodległości” organizowanym przez Augustowskie Placówki Kultury.
- W klasach IV - tych uczniowie poznali fragmenty książkiC. Harasimowicza ,,Mirabelka”. Po rozmowie na temat 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości wykonali na korytarzu szkolnym mirabelkowe ,,drzewo pamięci”. Zainspirowani lekturą książki odwiedzili dom, w którym żyła bł. Marianna Biernacka. Posłuchali opowieści ,,mirabelkowego pnia” z czasów błogosławionej, wysłuchali życiorysu lokalnej patriotki oraz delektowali się mirabelkowymi konfiturami.
- Uczniowie klasy V a wzięli udział w Ogólnopolskiej Akcji ,,Mirabelka Kiełkująca Historia” organizowanej przez Lustro Biblioteki w ramach obchodów 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. (Akcję zgłoszono na mapę Niepodległości). Relacja z akcji „Mirabelka…” dostępna jest na stronie szkoły.W grupie Biedronek w przedszkolu zorganizowano akcję „Czytanie na dywanie”. Książki dla dzieci czytali zaproszeni goście, np. pani dyrektor, rodzice, dziadkowie.
- Biblioteka szkolna włączyła się do zorganizowania Dnia Papieskiego, Marszu Wszystkich Świętych, Orszaku Trzech Króli oraz Bożonarodzeniowej Zbiórki Żywności (współpraca z SK Caritas).
- Uczniowie z klasy V a systematycznie odwiedzali bibliotekę szkolną:
- pomagali w okładaniu książek;
- układali książki na półkach;
- segregowali karty czytelników;
- grali w gry planszowe;
- pomagali w pracach bieżących, np. uzupełnianie gazetki, ubieranie choinki, itp.