Zalecania dla uczniów  do indywidualnych ćwiczeń fizycznych w okresie przerwy w nauczaniu spowodowanej epidemią
 
  Postaraj się ćwiczyć systematycznie tak aby dziennie było to co najmniej 30 min ruchu. Zanim zaczniesz intensywne ćwiczenia przygotuj organizm do wysiłku wykonując rozgrzewkę ogólnorozwojową wszystkich partii mięśniowych (ok. 10min).
1. Trucht w miejscu – ok.3-4min
2. Ćwiczenia w truchcie (po ok. 0,5-1 minutę na każde):

  • krążenia ramion (lewa, prawa, obie do przodu, do tyłu, na końcu krążenia obiema rękami w przeciwnych kierunkach)
  • podskoki z naprzemiennymi wymachami rąk w górę i unoszeniem kolan.

3. Ćwiczenie w marszu: wyciągnięcie rąk do przodu i naprzemienne wymachy nogą z dotknięciem palcami stopy do dłoni (po 5 powtórzeń na nogę).
4. Ćwiczenia w miejscu (po 5 powtórzeń każde)

  • opad tułowia do przodu, ręce w bok, skręty tułowia zamachem rąk (skrętoskłony);
  • krążenia biodrami raz w jedną, raz w drugą stronę;
  • krążenia nadgarstków i w stawach skokowych;
  • przysiady.

5. Ćwiczenia w parterze (po 10 powtórzeń każde):

  • pompki;
  • brzuszki;   

 6. Ćwiczenia rozciągające

  • wypady w rozkroku na  Pi L nogę
  • w szerokim rozkroku skłony do NL i NP.

  Po rozgrzewce możesz przejść do kolejnych ćwiczeń, pamiętaj jednak aby wykonywać je indywidualnie, nie w grupie z kolegami!
  Bieg ciągły (może być w miejscu), marszo-bieg, jazda na rowerze (może być stacjonarny, jeżeli taki posiadasz)
Pamiętaj, że najważniejsze są systematyczne, regularne ćwiczenia ruchowe, które są potrzebne dla zdrowia. Nawet gdy siedzisz przy komputerze , co jakiś czas rób przerwy wykonując kilka ćwiczeń.
Ponadto oglądaj mecze, zawody lekkoatletyczne, czytaj w internecie przepisy gier zespołowych takich jak: piłka ręczna , siatkówka, piłka nożna, koszykówka .