Witam ponownie wszystkich drugoklasistów i zapraszam na spotkanie z naszymi bohaterami „Gus and Archie”. Ciekawe jakie teraz spotkają ich przygody, czy Archie znowu zrobi jakiś kawał ?

Gus and Archie – do not disturb.

Proszę popatrzeć na zadanie 1/50 (obrazek obok) Teraz spróbujcie samodzielnie powoli przeczytać historyjkę obrazkową. Gdy już to zrobicie to proszę włączyć nagranie (plik 41) i posłuchać co Gus i Archie mówią. Na koniec proszę włączyć nagranie jeszcze raz i tym razem słuchać i czytać jednocześnie. Czy Archie znowu zrobił jakiś kawał ? Czy Gus znowu się złości ?

Jako pracę dodatkową proponuję piosenkę z zeszłego tygodnia „The skateboard song” w wersji karaoke. Fajnej zabawy :)

https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/songs/songs_sp03?cc=pl&selLanguage=pl

 

He’s got a skateboard.

Zaczniemy od zadania 1/51. Na zdjęciu (obrazek obok) widzimy Gus’a który patrzy przez lornetkę i mówi co widzi, są to dwa zdania, proszę posłuchać (plik 42) Czy wszystko się zgadza ?

 

A teraz zadanie 2. Potrzebne będą zeszyty i długopisy, trochę popiszemy. Na ostatnich zajęciach nauczyliśmy się jak mówić i pisać o tym co mamy. Dziś nauczymy się mówić i pisać o tym co ma on albo ona.

Musimy zapamiętać kilka słów, po pierwsze: słowo „on” to po angielsku „he” a słowo „ona” to po angielsku „she”. Druga bardzo ważna rzecz to słowo „ma”, w języku angielskim jest to „has got”. Skoro znamy już słowa to robimy kolejny krok, spróbujemy powiedzieć i napisać „On ma” a potem „Ona ma” Czy udało się Wam napisać ? na pewno tak a jeśli nie to na dole jest podpowiedz*

A teraz zrobimy zadanie 2. Każdy z was popatrzy na rysunek, proszę bardzo dobrze się przyjrzeć i napisać w zeszycie kto co ma. Pierwsze zdanie jest już napisane: She’s got a skateboard ale kto ma rower, plakat, bransoletkę, frisbee i latawiec ? Proszę napisać zdania a potem zrobić zdjęcie pracy i wysłać do mnie na maila.

I to wszystko na teraz, życzę przyjemnej pracy i samych szóstek :)