Uwaga: Zadania rozwiązujecie systematycznie, każdego dnia po kilka zadań. Pamiętajcie, aby w obliczeniach  długości odcinków były wyrażone w tej samej jednostce oraz że jednostki pola są  to jednostki kwadratowe np. cm2, m2 ,…, ale też a i h ( ar i hektar to tylko jednostki pola).  Treść niektórych zadań warto przedstawić na rysunku pomocniczym, łatwiej wtedy dostrzec różne zależności potrzebne do rozwiązania zadania.

 Dział z geometrii: Pola z wielokątów. Tematy  zapisujecie i rozwiązujecie zadania w zeszytach do geometrii. (Przypominam  temat z 7 kwietnia też powinien być zapisany w zeszycie do geometrii) 

Temat: Obliczanie pół czworokątów i trójkątów.(temat na 2 godz.)  - 15,  i 17 kwietnia

  1. Wykonaj z zeszytu ćwiczeń: ćw. 5 str. 37 oraz  z podręcznika  zadania: 10, 11, 12 str. 175 (uwaga  do zadania 10: brama należy do obwodu działki, ale nie jest  ogrodzona siatką);  19 str. 176 (są to zadania na  pierwszą godzinę).
  2. Rozwiąż z podręcznika zadania: 13 str.175; 18 str. 176 oraz z zeszytu ćwiczeń: ćw. 3, 4 str. 36 (są to zadania na  drugą godzinę).

Temat:  Pola czworokątów i trójkątów – rozwiązywanie zadań praktycznych.  - 20 kwietnia

  1. Rozwiąż z podręcznika zadania: 16, 17 str. 176; 21 str. 177 (w zadaniu 21 powierzchnię podłogi  mamy obliczyć w rzeczywistości, więc wymiary podłogi też mają być rzeczywiste).

Temat:  Pola czworokątów i trójkątów – rozwiązywanie testu. – 21 kwietnia

  1. Rozwiąż test, który zostanie w tym dniu zadany w serwisie wsipnet. Jest to test na ocenę.

Zachęcam także do wykonywania ćwiczeń utrwalających  w serwisie wsipnet.pl i epodreczniki.pl.

Temat:  Pole dowolnego wielokąta. (temat na  2 godz.) – 23 i 24 kwietnia

  1. Obejrzyj film: „Pola figur złożonych” na pistacja.tv.
  2. Przeczytaj z podręcznika temat ze str. 178. Przeanalizuj dokładnie podane przykłady:  1,2,3 str. 178-179.
  3. W zeszycie pod tematem narysuj deltoid (deltoid jest narysowany w przykładzie 1 str. 178)  i zapisz podany wzór na pole deltoidu.  Rozwiąż zadanie 13  i 14 str. 181.
  4. W zeszycie zapisz zdanie: Pole dowolnego wielokąta można łatwiej obliczyć, gdy podzieli się go na inne znane wielokąty lub wydrukuj pomniejszony załącznik 1 i wklej do zeszytu
  5. Rozwiąż z podręcznika zadania: 9 i 10 str. 181. Uwagi do zadań: W zadaniu 9 macie przerysować wielokąty do zeszytu. Ponieważ piszecie w zeszytach czystych,  to proszę przerysować te figury na kartce  w kratkę, odciąć część kartki z rysunkami i wkleić do zeszytu. Podzielcie wielokąt na wielokąty, których pola umiecie obliczyć i na rysunku zapiszcie długości podanych odcinków zgodnie   z instrukcją, że 1 kratka  w podpunkcie a  to 2 cm i  3 cm  w podpunkcie b. W zadaniu 10 można przerysować wielokąty do zeszytu jako rysunki pomocnicze i podzielić na wielokąty, których pola potraficie obliczyć.

Zadania dla chętnych. Z  zeszytu ćwiczeń do rozwiązania  zadania: 6, 7 str. 38; 8 str. 39; 3, 4 str. 41. Za wykonaną pracę otrzymacie ocenę.

Zachęcam Was do aktywnej  i samodzielnej pracy. Realizacja  podanego materiału wymaga  od Was właściwej organizacji swojej pracy, systematyczności  i samodyscypliny.  Pytania dotyczące podanych tematów proszę kierować do mnie na adres:  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub w serwisie wsipnet.  Efekty swojej pracy  przesyłajcie na podany adres w postaci scanów, zdjęć itp. Życzę powodzenia!