1. Temat: Ćwiczenia i zabawy z piłką.

Przybory: piłka, wiaderko.

>Ćwiczenia kształtujące:

- toczenie piłki rękami, nogami i głową;

- w marszu podrzuty piłki oburącz i jednorącz z klaskaniem w dłonie przed sobą;

- kozłowanie piłki przodem, bokiem i tyłem;

- w miejscu (skłony tułowia z piłką, skrętoskłony, krążenia ramion);

- odbicie piłki sposobem górnymi dolnym po odbiciu od podłogi;

- łączenie odbić górnych i dolnych;

- w leżeniu tyłem, nogi ugięte w kolanach – przetaczanie piłki z prawej ręki do lewej pod uniesionymi biodrami;

- w leżeniu przodem z rozłożonymi na boki ramionami – przetaczanie piłki z prawej ręki do lewej pod uniesioną klatką piersiową.

> Część główna:

- rzuty piłką z odległości ok. 3 m do wybranego celu np.(do wiaderka) – wykonujemy 10 rzutów;

- odbicia piłki o ścianę sposobem górnym.

>Ćwiczenia kończące zajęcia: w siadzie skrzyżnym wykonujemy luźne wymachy ramion.

2. Temat: Doskonalenie umiejętności kozłowania piłką.

Przybory: piłka

>Część wstępna –rozgrzewka:

- marsz w przód z piłką trzymaną wysoko nad głową;

- marsz bokiem z piłka trzymaną nisko;

- marsz tyłem z piłką trzymaną za plecami;

- marsz z piłką przemieszczaną wokół głowy, klatki piersiowej tułowia i nóg;

- w rozkroku piłka trzymana wysoko nad głową – 3 skłony w przód z dotykaniem piłka podłogi za piętami;

- podrzut piłki w górę, chwyt piłki i skłon w tył;

- w leżeniu przodem piłka pod brzuchem, toczenie się po piłce;

- w leżeniu na plecach, piłka umieszczona na nogach powyżej kostek – podniesienie nóg i przetoczenie piłki w kierunku klatki piersiowej;

- piłka na podłodze – próba podniesienia jej przez uderzanie w nią ręką

>Część główna:

- kozłowanie piłki w siadzie skrzyżnym palcami dłoni prawej, a następnie lewej;

- kozłowanie po ósemce między nogami;

- w siadzie rozkrocznym – 2 kozły z prawej strony, 2 kozły w środku, 2 kozły z lewej strony;

- kozłowanie piłki wokół siebie prawą i lewą ręką;

- kozłuj piłkę wysoko, a następnie coraz niżej i niżej, aż piłka przestanie się odbijać.

-Kozłowanie piłki w marszu prawą ręką, a następnie lewą ręką.

>Ćwiczenia kończące zajęcia: w pozycji w rozkroku ramiona z piłką w górze wdech, a następnie opuszczamy ramiona z piłką w dół wydech.

3. Temat: Doskonalenie kozłowania w marszu i w biegu.

Przybory: piłka

>Część wstępna- rozgrzewka:

- toczenie piłki w truchcie prawą, a następnie lewą ręką;

- toczenie piłki w marszu między nogami;

- trucht z kopaniem do tyłu, z piłką trzymaną za plecami;

- przenoszenie piłki w marszu wokół bioder ze zmianą kierunku (co 2 obroty);

- trucht z wysoko unoszonymi kolanami i z piłką trzymaną przed sobą;

- marsz z piłką między kostkami nóg;

- podskoki z piłką między kostkami nóg;

- leżenie na plecach z piłką między stopami – podnoszenie piłki dotykaniem nią podłogi za głową;

- leżenie na brzuchu – kozłowanie piłki prawą i lewą ręką;

- w rozkroku – z piłką trzymaną wysoko nad głową –skłony z dotknięciem piłką lewej i prawej stopy;

- odbijanie piłki o podłogę pięścią, kantem dłoni, stroną wewnętrzną i zewnętrzną dłoni.

> Część główna:

- kozłowanie piłki w miejscu prawą i lewą ręką;

- kozłowanie piłki w marszu prawą i lewą ręką;

- kozłowanie piłki w truchcie prawą i lewą ręką;

> Ćwiczenia kończące zajęcia:

- wdychanie nosem i głośne liczenie bez wydychania; to samo z liczeniem w myślach,

- oparcie się na rękach z tyłu: wdech na raz i wydech na dwa.