Temat: Trudna decyzja. Ursula Le Guin ,,Czarnoksiężnik z Archipelagu".
w zeszycie:
1. Przeczytaj pierwsze dwa fragmenty tekstu  ,,Czarnoksiężnika z Archipelagu"str. 177 - 179 podręcznik
2.  Co Ogion zaproponował Gedowi w związku z jego dalszą nauką; Cytuj odpowiednie fragmenty tekstu. Gdzie mógł się uczyć Ged?
3. Narysuj i wypełnij drzewko decyzyjne. Schematy drzewka masz w zeszycie.
Czy Ged powinien popłynąć na wyspę Roke? ( możliwości TAK, NIE, skutki POZYTYWNE, NEGATYWNE i dezyzja). Wykonaj to na kartce A4, zrób zdjęcie i prześlij mi SMS-em do czwartku 30 maja do godz. 18.00. PRZYPOMINAM O TERMINOWYM WYSYŁANIU PRAC.
 
Temat: Czy Ged powinien popłynąć na wyspę Roke?
1. Przeczytaj trzeci fragment ,,Czarnoksiężnika z Archipelagu" str 179 - 180 podręcznik i w zeszycie odpowiedz na pytania:
- Jak mieli na imię dwaj koledzy Geda?
- Jakim imieniem zwraca się jeden z nich do Geda?
- Dlaczego na pagórku Roke czary miały największą moc?
2. Wypełnij tabelkę:
2. KTO?                                           CO WYCZAROWAŁ?                                       W JAKI SPOSÓB? 
3. Wskazaż fragmenty, na podstawie których można nazwać uczucia i emocje Geda, obserwującego czary Jaspera i Vetcha. Zapisz nazwy tych uczuć i emocji, np.
Cytat                                                                                          Nazwy uczuć, emocji
,,Ged stał zapatrzony i zbity z tropu"                                   zakłopotanie, niepewność 
Temat: Wiemy więcej. II wojna światowa. 
1. Przeczytaj tekst w podręczniku  str. 322 - 323, dotyczący tylko II wojny światowej.
2. W zeszycie wypisz wszystkie tytuły oraz ich autorów z różnych dziedzin sztuki, dotyczące II wojny światowej, które poznałeś w VIII klasie. Przypominam- tytuły piszemy w cudzysłowie.
 
Temat: Obejrzenie filmu ,,Chce się żyć" Macieja Pieprzycy.