Pedagog:

mgr Ewa Renkowska.

Godziny pracy pedagoga:

poniedziałek: 8:45 - 10:30,
wtorek: 8:00 - 8:45, 10:45 - 11:30,
środa: 8:50 - 9:40, 10:45 - 11:30,
czwartek: 9:45 - 12:15,
piątek: 9:45 - 12:15.


Wywiad z psycholog dziecięcym p. Agnieszką Balla na temat zagrożeń internetowych

  Czy przez powszechny dostęp do Internetu, przez dostęp do tych samych treści, z których korzystają dorośli, dzieci mogą być narażone na niebezpieczeństwo?
  A.B. Oczywiście, że tak. Treści, które pojawiają się w Internecie i w ogóle w mass mediach musza być dostosowane do wieku dziecka. To, co może być przeznaczone dla dwunastolatka/trzynastolatka, nie może być udostępnione sześciolatkowi. Rozwój psychiczny dziecka ma ogromne znaczenie, nie możemy przeciążać tego, co dziecko może usłyszeć lub zobaczyć.

Czytaj więcej: Wywiad z psycholog dziecięcym p. Agnieszką Balla na temat zagrożeń internetowych

"Każde dziecko może nauczyć się reguł" – recenzja książki

  Autorka książki, Annette Kast-Zahn, jest dyplomowanym psychologiem i terapeutą. Pracowała w ośrodku dla dzieci trudnych i przychodniach pediatrycznych. Od roku 1991 prowadzi poradnię dla rodziców. Ma troje dzieci.

  Książka „Każde dziecko może nauczyć się reguł" wskazuje jak ustanawiać granice i wytyczać zasady postępowania dzieciom – od niemowlaka do wieku szkolnego.

Czytaj więcej: "Każde dziecko może nauczyć się reguł" – recenzja książki

Pochwały mają moc

  Rodzicu !

  Pochwały mają moc
  Aby odnosić sukcesy wychowawcze warto nauczyć się dostrzegania pozytywnych zachowań u swojego dziecka. Wymaga to większego skupienia uwagi na jego zachowaniu i włożenia nieco wysiłku w zmianę dotychczasowego sposobu reagowania.
Wbrew powszechnym opiniom, dziecko często nagradzane i chwalone stara się być jeszcze lepsze! Z drugiej strony - dziecko stale krytykowane dochodzi do wniosku, że jego wysiłki i tak nie mają sensu, skoro rodzice okazują jedynie niezadowolenie.

Czytaj więcej: Pochwały mają moc

DZIECI GRZECZNE I ,,NIEGRZECZNE"

  Dzieci nie rodzą się potworami. Ale niektórzy rodzice przez codzienne decyzje "hodują" niegrzeczne dzieci. Psychologowie podkreślają, że rodzice muszą wyznaczać dziecku granice, jasno określać co im wolno, a czego nie wolno. To potrzebne im dla poczucia bezpieczeństwa.

Czytaj więcej: DZIECI GRZECZNE I ,,NIEGRZECZNE"

Jak pomóc dziecku w odrabianiu pracy domowej ?

  Samodzielna nauka dziecka w domu, zwana odrabianiem lekcji, stanowi niezwykle ważne ogniwo nauczania i wychowania. Praca domowa ucznia jest kontynuacją nauki szkolnej przygotowującej dziecko do samokształcenia. Odrabianie lekcji w klasach I – III ma zazwyczaj charakter utrwalający wiadomości i umiejętności nabyte w szkole. To właśnie w domu dziecko ma możliwość i okazję ponownego przemyślenia, czy rozszerzenia swojej wiedzy na określony podjęty w czasie lekcji temat. Może zastanowić się nad problemami poruszanymi w klasie, porozmawiać z rodzicami, rodzeństwem, rówieśnikami i wyjaśnić wątpliwości, czy też dojść do samodzielnych wniosków.

Czytaj więcej: Jak pomóc dziecku w odrabianiu pracy domowej ?

Pedagog szkolny doradza [cz. 2]

  Pedagog szkolny doradza: „Nadpobudliwość psychoruchowa”

  Nadpobudliwość psychoruchowa –coraz częściej nazywana zespołem ADHD jest zaliczana do zaburzeń rozwoju psychoruchowego. Termin ten używany jest w literaturze psychologicznej jak i psychiatrycznej. Zaburzenie psychoruchowe uwarunkowane może być wieloma czynnikami będącymi skutkiem oddziaływania czynników patogennych.

Czytaj więcej: Pedagog szkolny doradza [cz. 2]

Pedagog szkolny doradza [cz. 1]

  Pedagog szkolny doradza: „Jak rozmawiać z nastolatkiem…”

  Według autora książki na temat wychowania nastolatków, Michaela Riery, do 11 roku życia dzieci zwykle mówią rodzicom wszystko. Mama i tata są dla nich najważniejszymi powiernikami. Z wiekiem to się zmienia - mówi Riera. Nastolatki zwierzają się przede wszystkim przyjaciołom, czasem nauczycielom lub psychologom. Rodzice są na ostatnim miejscu. A przecież to ojciec i matka mają większe szanse, by im pomóc. To właśnie nastolatki, które opowiadają rodzicom o swoich codziennych sprawach, rzadziej miewają kłopoty z nauką i są bardziej odporne na pokusy eksperymentowania z narkotykami i alkoholem. Jednak coraz więcej rodziców ma kłopoty w nawiązywaniu kontaktu ze swoimi nastoletnimi dziećmi. Oto kilka sposobów, aby zburzyć ścianę milczenia:

Czytaj więcej: Pedagog szkolny doradza [cz. 1]

Statystyki

Odsłon artykułów:
960964

Ogląda nas

Odwiedza nas 14 gości oraz 0 użytkowników.