Drodzy naukowcy!

Pamiętaj!

Twój mózg jest jak mięsień, ćwicząc stajesz się bystrzejszy.

Każdy trening sprawia, że w twoim mózgu przybywają nowe połączenia między neuronami i twój mózg się zmienia.

 

Robimy rzeczy trudne, bo one najlepiej rozwijają nasz mózg (po co robić rzeczy łatwe?).

Charakter nie jest wykuty w skale, możesz się zmienić.

15 maja 2020r.

Rozpoczęcie rytuału treningowego - ulubione przez mózg tworzenie nowych jego możliwości i rozwój jego bystrości!

  • Oddech uwalniający emocje.

     Zamknij oczy i weź kilka długich oddechów. Wydech relaksuje i oczyszcza nasze ciało. Z każdym kolejnym wydechem, odprężaj się bardziej i bardziej. Twarz, ramiona, ręce, brzuch, nogi. Całe ciało jest odprężone.

  • Koncentracja na punkcie-uspakajanie własnego umysłu -ok.3 min.

      Zadaniem waszym jest bez mrugania wpatrzeć się w czarny punkt.  Ciało jest nieruchome. Myśli skupione tylko na czarnym punkcie. Możesz mówić do siebie w myślach-myślę o tym jednym czarnym punkcie.

Po skończonym ćwiczeniu-czy udało się myśleć tylko o punkcie, czy inne myśli również przychodziły wam do głowy?

  • Stan zasobów jest po to, żeby przypomnieć C, że już jesteś wartościowym człowiekiem, że masz mózg, który uczy się i tworzy nowe połączenia, staje się bystrzejszy i inteligentniejszy.

      Wyobraź sobie, że w Tobie jest wielkie Słońce-które świeci w okolicy klatki piersiowej. Przypomnij sobie sytuacje, która Cię stresuje, onieśmiela. Zwróć uwagę, że emocje związane z tą sytuacją czujesz w swoim ciele. I teraz wyobraź, że to piękne Słońce, które jest w Tobie przyciąga te emocje i przemienia je w światło. Wdech-Słońce przyciąga emocje i je wchłania, wydech-więcej ciepła i światła w Tobie.  Twoje wewnętrzne słońce, delikatnie grzeje i oświetla wszystkie komórki Twojego ciała, wszystkie narządy wewnętrzne….A Ty stwierdzasz po chwili, że po emocjach, które Cię niepokoiły nie ma śladu…Jest radość i odprężenie.

  1. Wyobraź sobie kolor czerwony ….,przypomnij sobie jakiś owoc lub warzywo…,wyobraź sobie ten przedmiot…..,wyobraź sobie, że kolor czerwony wypełnia całe Twoje ciało i wszystko dookoła….,jak ci jest?
  2. Wyobraź sobie kolor pomarańczowy…i tak jak wyżej postępuj.
  3. Wyobraź sobie kolor żółty……..
  4. Wyobraź sobie kolor zielony……
  5. Wyobraź sobie kolor niebieski …. przypomnij sobie taki błękit…,z czym Ci się kojarzy…..,wyobraź sobie, że kolor niebieski wypełnia całe Twoje ciało i wszystko dookoła….,jak ci jest?
  6. Wyobraź sobie kolor granatowy…czy widziałeś go kiedyś?... wyobraź sobie, że kolor granatowy wypełnia całe Twoje ciało i wszystko dookoła….,jak ci jest?
  7. Wyobraź sobie kolor fioletowy…czy znasz ten kolor?…,gdzie go widziałeś?…, wszystko wokół staje się bardzo jasne…,wszystkie kolory łączą się ze sobą ….,teraz w oddali od siebie wyobrażasz sobie siedmiokolorową TĘCZĘ…,a następnie powoli otwórz oczy.
  • Technika Pamięciowa-Łańcuchowa Metoda Zapamiętywania(ŁMZ)-podręcznik 120. Pamiętajcie -polega na łączeniu dwóch wyrazów w jeden śmieszny obraz i tworzeniu jakby „łańcuszka” z kolejnych wyrazów, które chcemy zapamiętać.
  • Wykonaj ćwiczenia s.115-119.Powodzenia!
  • Kości
  • 6 - 10 kości – zadaniem jest uświadomić sobie widziane sumy.
  • 5 – 6 kości – zadaniem jest widzieć dziesiątki (suma dwóch oczek na dwóch kostkach).
  • Ponownie 6 -10 kości.
  • Trening czytania.

Weź dowolną książkę i wskaźnik.  Pamiętaj o położeniu książki pod kątem.  Możesz cichutko włączyć muzykę klasyczną. Ustaw minutnik.

Kartkowanie– czyli przeskoki ze strony na stronę:

  • 1 min normalnie,
  • 1 min tekst odwrócony do góry nogami. 

Śledzenie węża - zygzak. Suń wskaźnikiem po każdej stronie tekstu, robiąc nim ruchy podobne do ruchów wijącego się węża.

  • 1 min normalnie,
  • 1 min tekst odwrócony do góry nogami,
  • 1 min normalnie.

 

Stukanie wskaźnikiem dwukrotnie pod każdym wersem:

  • 1 min normalnie,
  • 1 min tekst odwrócony do góry nogami,
  • 2 min normalnie.

Ciągnięcie wskaźnika -czyli ciąganie wskaźnika pod każdym wersem:

  • 1 min normalnie,
  • 1 min tekst odwrócony do góry nogami,
  • 4 min normalnie.
  • Praca z tekstem - mierzenie tempa czytania – s.121 w segregatorze. Czytaj tekst ze wskaźnikiem. Poproś rodziców o zmierzenie czasu czytania. Zapisz go pod tekstem.
  • Trening domowy 123-126.

 

Nie zapomnij o codziennym wykonywaniu ćwiczeń ze wskaźnikami i kośćmi. Zagrajcie w Kalambury.

Możesz wysłać mi swoje zdjęcia podczas pracy w segregatorze, czytania ze wskaźnikiem. Czekam!

 

                                                                                  Bardzo wszystkich pozdrawiam - p.Ewa