Drodzy naukowcy!
Kontynuujemy zdalną pracę projektu „Efektywna nauka” kl.3a.
29 kwietnia i 8 maja 20220r.
- Rozruch :
Prawidłowe chodzenie – 5 min.
Oprzyj się plecami o ścianę. Ściągnij łopatki do tyłu – klatka piersiowa otwarta, szeroka. Kręgosłup prosto, głowa lekko uniesiona. Postawa, która wymusza oparcie się o ścianę, to prawidłowa postawa do chodzenia. Zacznij chodzić, zachowując taką wyprostowaną i otwartą sylwetkę.
- Co najlepszego przydarzyło mi się w tym tygodniu?
Spróbuj dokończyć zdanie. –Najmilsza rzecz, która przydarzyła mi się w tym tygodniu, to …..
- Uspokajający oddech.
Czy wiesz, że kiedy jesteś wzburzony jak ocean, to Twój oddech może go wyciszyć i uspokoić? Wystarczy, że zaczniesz tak oddychać, żeby wdech był dłuższy niż wydech. Zamknij oczy. Weź głęboki wdech i wydech…Zrób to kilka razy.
- Koncentracja na punkcie-ok.2 min.
Zadaniem waszym jest bez mrugania wpatrzeć się w jeden punkt. Myśli skupione tylko na jednym punkcie. Możesz mówić do siebie w myślach-myślę o tym jednym punkcie.
Po skończonym ćwiczeniu-czy udało się myśleć tylko o punkcie, czy inne myśli również przychodziły wam do głowy?
- Trening czytania.
Weź dowolną książkę i wskaźnik. Pamiętaj o położeniu książki pod kątem. Możesz cichutko włączyć muzykę klasyczną. Ustaw minutnik. Poćwicz oko.
- Kartkowanie – czyli przeskoki ze strony na stronę:
1 min. normalnie,
1 min. tekst odwrócony do góry nogami,
1 min. normalnie.
- Śledzenie węża-zygzak: suniemy wskaźnikiem po każdej stronie tekstu, robiąc nim ruchy podobne do ruchów wijącego się węża.
1 min. normalnie,
1 min. tekst odwrócony do góry nogami,
1 min. normalnie.
- Stukanie wskaźnikiem dwukrotnie pod każdym wersem na jednej stronie:
1min. normalnie,
1 min. tekst odwrócony do góry nogami,
2 min. normalnie.
- Kości – ok.5 minut liczenia w pamięci.
- Ciągnięcie wskaźnika -czyli ciąganie wskaźnika pod każdym wersem:
1 min. normalnie,
1 min. tekst odwrócony do góry nogami,
4 min. normalnie.
- Zadania z podręcznika na 29 kwietnia.
Przeczytaj uważnie tekst s.95, abyś później umiał/ła odpowiedzieć na pytania na s.96-98.
Przy czytaniu tekstu pamiętaj o wskaźniku i poproś rodziców o włączenie stopera i wpisz czas czytania.
Dlaczego widzimy tęczę-czy zastanawiałeś/łaś się. Otóż:
Światło słoneczne wydaje się bezbarwne, lecz naprawdę składa się z różnych kolorów. Te kolory można zobaczyć na bańce mydlanej, w tęczy. Rozdziela się na różne kolory, zwane widmem.
Doświadczenie - zrób bańki mydlane i zaobserwuj jakie są kolory.
- W wolnej chwili wykonaj zadania s.91-94 i trening domowy s.99-102.
- Zadania z podręcznika na 8 maja .
Przeczytaj uważnie tekst s.108, abyś później umiał/ła odpowiedzieć na pytania na s.109 i 110.
Przy czytaniu tekstu pamiętaj o wskaźniku i poproś rodziców o włączenie stopera i wpisz czas czytania.
- W wolnej chwili wykonaj zadania s.103-105 i trening domowy s.111-114.
Nie zapomnij o codziennym wykonywaniu ćwiczeń ze wskaźnikami i kośćmi.
Możecie wysyłać mi swoje prace, jak pracujecie-czekam na smsa.
Bardzo wszystkich pozdrawiam - p.Ewa