Ułatwienia dostępu

Drodzy naukowcy!

Kontynuujemy zdalną pracę projektu „Efektywna nauka” kl.3a.

29 kwietnia i 8 maja 20220r.

  1. Rozruch :

Prawidłowe chodzenie – 5 min.

Oprzyj się plecami o ścianę. Ściągnij łopatki do tyłu – klatka piersiowa otwarta, szeroka. Kręgosłup prosto, głowa lekko uniesiona. Postawa, która wymusza oparcie się o ścianę, to prawidłowa postawa do chodzenia. Zacznij chodzić, zachowując taką wyprostowaną i otwartą sylwetkę.

  1. Co najlepszego przydarzyło mi się w tym tygodniu?

Spróbuj dokończyć zdanie. –Najmilsza rzecz, która przydarzyła mi się w tym tygodniu, to …..

  1. Uspokajający oddech.

Czy wiesz, że kiedy jesteś wzburzony jak ocean, to Twój oddech może go wyciszyć i uspokoić? Wystarczy, że zaczniesz tak oddychać, żeby wdech był dłuższy niż wydech. Zamknij oczy. Weź głęboki wdech i wydech…Zrób to kilka razy.

  1. Koncentracja na punkcie-ok.2 min.

 Zadaniem waszym jest bez mrugania wpatrzeć się w jeden punkt. Myśli skupione tylko na jednym punkcie. Możesz mówić do siebie w myślach-myślę o tym jednym punkcie.

 Po skończonym ćwiczeniu-czy udało się myśleć tylko o punkcie, czy inne myśli również przychodziły wam do głowy?

  1. Trening czytania.

Weź dowolną książkę i wskaźnik.  Pamiętaj o położeniu książki pod kątem.  Możesz cichutko włączyć muzykę klasyczną. Ustaw minutnik. Poćwicz oko.

  • Kartkowanie – czyli przeskoki ze strony na stronę:

1 min. normalnie,

1 min. tekst odwrócony do góry nogami,

1 min. normalnie.

  • Śledzenie węża-zygzak: suniemy wskaźnikiem po każdej stronie tekstu, robiąc nim ruchy podobne do ruchów wijącego się węża.

1 min. normalnie,

1 min. tekst odwrócony do góry nogami,

1 min. normalnie.

  • Stukanie wskaźnikiem dwukrotnie pod każdym wersem na jednej stronie:

1min. normalnie,

1 min. tekst odwrócony do góry nogami,

2 min. normalnie.

  • Kości – ok.5 minut liczenia w pamięci.
  • Ciągnięcie wskaźnika -czyli ciąganie wskaźnika pod każdym wersem:

1 min. normalnie,

1 min. tekst odwrócony do góry nogami,

4 min. normalnie.

  1. Zadania z podręcznika na 29 kwietnia.

Przeczytaj uważnie tekst s.95, abyś później umiał/ła odpowiedzieć na pytania  na s.96-98.

Przy czytaniu tekstu pamiętaj o wskaźniku i poproś rodziców o włączenie stopera i wpisz czas czytania.

 

Dlaczego widzimy tęczę-czy zastanawiałeś/łaś się. Otóż:

Światło słoneczne wydaje się bezbarwne, lecz naprawdę składa się z różnych kolorów. Te kolory można zobaczyć na bańce mydlanej, w tęczy. Rozdziela się na różne kolory, zwane widmem. 

 

Doświadczenie - zrób bańki mydlane i zaobserwuj jakie są kolory.

 

  1. W wolnej chwili wykonaj zadania s.91-94 i trening domowy s.99-102.

 

  1. Zadania z podręcznika na 8 maja .

Przeczytaj uważnie tekst s.108, abyś później umiał/ła odpowiedzieć na pytania na s.109 i 110.

Przy czytaniu tekstu pamiętaj o wskaźniku i poproś rodziców o włączenie stopera i wpisz czas czytania.

 

  1. W wolnej chwili wykonaj zadania s.103-105 i trening domowy s.111-114.

 

Nie zapomnij o codziennym wykonywaniu ćwiczeń ze wskaźnikami i kośćmi.

                   Możecie wysyłać mi swoje prace, jak pracujecie-czekam na smsa.

 

                                                                              Bardzo wszystkich pozdrawiam - p.Ewa